Το τσάι έχει εξαιρετικά καλή φήμη ως προς τα πιθανά οφέλη του στην υγεία μας και μια νέα μελέτη που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση British Journal of Nutrition το επιβεβαιώνει περίτρανα.

Οι μελέτες που έχουν πραγματοποιηθεί έως τώρα δεν έχουν καταλήξει σε σαφή συμπεράσματα όσον αφορά τη συμβολή του στην αποτελεσματική διαχείριση της υπέρτασης κι έτσι οι ερευνητές ανέλυσαν τα ευρήματα 25 παλαιότερων κλινικών δοκιμών ώστε να διαπιστώσουν εάν η συστηματική κατανάλωση μπορεί να αποδειχθεί ευεργετική για όσου αντιμετωπίζουν την πάθηση αυτή.

Σύμφωνα με τη νέα μελέτη, το τσάι δεν επηρεάζει άμεσα τα επίπεδα της αρτηριακής πίεσης. Ωστόσο, μακροπρόθεσμα μπορεί να προκύψουν σημαντικά οφέλη. Έπειτα από 12 εβδομάδες συστηματικής κατανάλωσης, παρατηρείται κατά μέσο όρο μείωση της συστολικής πίεσης 2,6 mmHg και μείωση της διαστολικής πίεσης 2,2 mmHg.

Το πράσινο τσάι φάνηκε να έχει τα περισσότερα οφέλη για τους υπερτασικούς. Πιο ήπια αλλά αρκετά αξιόλογη επίδραση είχε και το μαύρο τσάι.

Οι ερευνητές σημειώνουν πως η μείωση που παρατηρήθηκε δεν ήταν πολύ μεγάλη, είναι όμως σημαντική για την υγεία όσων έχουν υπέρταση. Πιο συγκεκριμένα, η μείωση της συστολικής πίεσης κατά 2,6 mmHg συνδέεται με το μειωμένο κίνδυνο εγκεφαλικού κατά 8%, τη μειωμένη θνησιμότητα λόγω στεφανιαίας αρτηριοπάθειας κατά 5% και γενικότερα τη μειωμένη θνησιμότητα κατά 4%.

Το τσάι συμβάλλει στη διαστολή των αγγείων, επιτρέποντας στο αίμα να κυκλοφορεί καλύτερα στο σώμα. Αποτελεί εξαιρετική πηγή αντιοξειδωτικών και συνδέεται με τη βελτιωμένη καρδιαγγειακή λειτουργία.

Δυστυχώς, οι ερευνητές δεν κατέληξαν σε κάποιο πάγιο συμπέρασμα ως προς την ιδανική ποσότητα τσαγιού που πρέπει να καταναλώνεται καθημερινά ώστε να παρατηρηθούν τα παραπάνω οφέλη. Παλαιότερες μελέτες έχουν υποδείξει ότι τρία με τέσσερα φλιτζάνια είναι αρκετά για να επωφεληθούμε.

Πηγή

loading...