“Ο τρόπος που συμπεριφέρονται οι άνθρωποι σε εκείνους οι οποίοι κατέχουν υψηλές θέσεις, δεν λέει τίποτα. Όμως ο τρόπος που συμπεριφέρονται στους σερβιτόρους, είναι σαν ένα μαγικό παράθυρο από το οποίο κοιτάζεις κατευθείαν μέσα στην ψυχή τους.” – Del Jones, USA Today

“Ο Κανόνας του Σερβιτόρου” υποδεικνύει πως ο τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίζουμε τους σερβιτόρους και τις σερβιτόρες αποκαλύπτει πολλά για την προσωπικότητά μας.







Ο Ron Shaich, Διευθύντης της Panera Bread, αναφέρει πως όταν παίρνει συνεντεύξεις από υποψήφια στελέχη για την επιχείρησή του, ρωτάει πρώτα τη βοηθό του για το αν της συμπεριφέρονται σωστά. Εκείνοι που είναι αγενείς και απαιτητικοί μαζί της δεν φαίνεται να είναι κατάλληλοι για τη δουλειά, μιας και αποδεικνύουν πως δεν είναι ομαδικοί παίκτες.

Επιπλέον, σύμφωνα με τον δρ. Fredric Neuman, θα έπρεπε να διαλέγουμε τους συντρόφους μας με γνώμονα τη συμπεριφορά τους στο προσωπικό σερβιρίσματος.

Με βάση τα προηγούμενα λοιπόν, τι αποκαλύπτει η συμπεριφορά ενός ατόμου απέναντι σε ένα σερβιτόρο για την προσωπικότητά του; Ας αναλύσουμε ορισμένες κοινές συμπεριφορές για να βρούμε την απάντηση σε αυτό το ερώτημα:

Το φιλικό άτομο λέει πάντοτε ευχαριστώ

Όλοι έχουμε βρεθεί με τέτοιους ανθρώπους στις παρέες μας. Είναι φιλικοί, χαιρετούν τον σερβιτόρο και λένε πάντα ευχαριστώ – μερικές φορές μάλιστα το παρακάνουν. Αυτοί είναι οι άνθρωποι που τους αντιμετωπίζουν όλους ως ίσους.

Αναγνωρίζουν πως το γεγονός ότι μπορεί να έχουν καλύτερες και πιο ακριβοπληρωμένες εργασίες δεν τους κάνει ανώτερους κι ούτε τους δίνει το δικαίωμα να συμπεριφέρονται άσχημα στους άλλους.

Αντιλαμβάνονται επίσης το γεγονός πως κάθε άνθρωπος έχει τη δική του ιστορία και κουβαλά το δικό του σταυρό. Ορισμένοι σερβιτόροι για παράδειγμα μπορεί να είναι οι μοναδικοί οι οποίοι βγάζουν το ψωμί της οικογένειάς τους ή ίσως να κάνουν και δυο δουλειές, ή ακόμα μπορεί και να εργάζονται για να πληρώσουν τις σπουδές τους. Σε κάθε περίπτωση, τα άτομα αυτά γνωρίζουν πως όλοι είμαστε ίσοι και γι’ αυτό το λόγο παραμένουν ευγενικοί.

Αυτού του είδους η συμπεριφορά υποδηλώνει ότι έχουν την ικανότητα να δουλέψουν καλά μέσα σε μια ομάδα. Δεν είναι επικριτικοί και τους αρέσει να βλέπουν τους άλλους χαρούμενους.

Το αγενές άτομο

Έχετε πάει ποτέ σε κάποιο εστιατόριο όπου να συναντήσατε κάποιον με αγενή συμπεριφορά απέναντι σε ένα σερβιτόρο; Να του μιλάει άσχημα ή να είναι εξαιρετικά απαιτητικός, λες και του ανήκει η επιχείρηση; Μπορεί να επρόκειτο για κάποιον ο οποίος να περνούσε μια δύσκολη μέρα – όμως και πάλι αυτό δεν δίνει σε κανέναν το δικαίωμα να συμπεριφέρεται άσχημα στους άλλους.

Μερικοί άνθρωποι υιοθετούν τακτικά αυτή τη συμπεριφορά και συχνά δεν αντιλαμβάνονται καν το γεγονός πως είναι αγενείς. Μιλάνε στον σερβιτόρο με απαιτητικό ύφος και χτυπούν τα δάχτυλά τους για να τραβήξουν την προσοχή του. Είτε το κάνουν από πρόθεση είτε όχι, η αντιμετώπιση αυτή υποδεικνύει πως θεωρούν ότι ο σερβιτόρος είναι κατώτερος από αυτούς λόγω του επαγγέλματός του.

Τα άτομα τα οποία έχουν αυτού του είδους τη συμπεριφορά, διαθέτουν γενικότερα μια απαιτητική προσωπικότητα. Πιστεύουν ότι είναι καλύτεροι από τους άλλους, νιώθουν ανώτεροι, ίσως να είναι και εγωκεντρικοί. Αποζητούν τον έλεγχο και την εξουσία και αξιολογούν τη στάση που πρέπει να έχουν απέναντι στους άλλους ανάλογα με τη θέση που κατέχουν.

Εκτός από τους ανθρώπους οι οποίοι είναι φιλικοί ή αγενείς, υπάρχουν κι εκείνοι οι οποίοι είναι μετρημένοι κι αυτοί που είναι εντελώς έξω καρδιά:

Το μετρημένο άτομο

Μερικοί άνθρωποι προτιμούν να μην εμπλέκονται σε συζητήσεις με τους σερβιτόρους όμως αυτό δεν σημαίνει ότι είναι αγενείς. Μπορεί να σημαίνει απλώς πως ορισμένες φορές δεν έχουν διάθεση – όλοι περνούν φάσεις σαν και αυτή, όπου απλώς χρειάζονται το χώρο και τον χρόνο τους μόνοι.

Μπορεί επίσης να είναι εσωστρεφή άτομα, να μην τους αρέσουν τα πολλά – πολλά και να συμπεριφέρονται κατ’ αυτόν τον τρόπο και στο χώρο εργασίας τους.

Παρότι κάποιοι προτιμούν να σωπαίνουν, άλλοι δεν βάζουν γλώσσα μέσα τους:

Το φλύαρο άτομο

Υπάρχουν πάντα εκείνοι οι άνθρωποι οι οποίοι κάνουν πολλές ερωτήσεις! Αυτοί οι άνθρωποι είναι και που απολαμβάνουν να πιάνουν κουβέντα με τους σερβιτόρους.

Η στάση αυτή μπορεί να οφείλεται σε πολλούς λόγους, είτε γιατί τους αρέσει ο σερβιτόρος ή η σερβιτόρα, είτε επειδή είναι περίεργοι και τους αρέσει να μαθαίνουν πληροφορίες για τους άλλους.

Τα συγκεκριμένα άτομα μπορεί να είναι εξωστρεφή και ιδιαιτέρως κοινωνικά στις αλληλεπιδράσεις τους με άλλους ανθρώπους. Έχουν αυτοπεποίθηση, γνωρίζουν τι θέλουν και δεν φοβούνται να πουν τη γνώμη τους. Ομοίως, δεν διστάζουν να κάνουν ερωτήσεις προκειμένου να μάθουν αυτό που θέλουν.

Ηθικό δίδαγμα

Η συμπεριφορά που έχουμε απέναντι στους σερβιτόρους και ο τρόπος με τον οποίο επικοινωνούμε μαζί τους αποκαλύπτουν πολλά για την προσωπικότητά μας. Παρότι μερικά χαρακτηριστικά είναι ακίνδυνα (όπως λόγου χάρη το να είναι κάποιος εσωστρεφής ή εξωστρεφής), κάποια άλλα μπορεί να κάνουν τον σερβιτόρο να αισθανθεί υποδέεστερος κατά την παρουσία μας στο χώρο εργασίας του.

Είναι πολύ σημαντικό να προσέχουμε τη συμπεριφορά μας και να αντιλαμβανόμαστε το γεγονός πως όλοι είμαστε ίσοι, ανεξαρτήτως της θέσης που κατέχουμε στην κοινωνία.

διαφορετικό




ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
Η σελίδα έχει πληροφοριακό χαρακτήρα. Πάντα να αναζητείτε την άμεση συμβουλή του προσωπικού σας γιατρού σε σχέση με οποιεσδήποτε ερωτήσεις ή προβλήματα που αντιμετωπίζετε με την υγεία σας.
loading...